M.E.Y
Kejadian ni berlaku pade mlm thun baru..iaitu pada 31/12/2010....
Mase tu mmbr aku kol...ajak aku p bank..amik duit...so aku pon p je la..niat aku just nk p tman die je...
Mase nk p bank kat setiawangse tu....aku ngan mmbr aku happy je..siap gurau2 lagi..
Tapi mase dlm prjlanan nak balik umh...kat simpang depan pdg bola uh...
tetibe aku tercampak n tergolek ke tepi jalan...time tu aku x sedar ape yg berlaku kat aku...
lepas je jatuh tu..aku trus bgun n dok kat tepi jalan...aku terkejut n tegamam pikir kan ape yg dah berlaku...
da lme sikit tu...abg2 yg main bola kat padang tu dtg kat aku..tye sme ade aku ok ke x?...aku ckp je aku ok...tp tngan aku kiri kanan berdarah (kat siku)...
pastu..mmbr aku dtg kat aku dngan jalan terjongket n duduk kat sebelah aku..aku tye die..'ko ok x? ape da blaku ni?'...die ckp 'kt xcdnt..ade kete langgar blakang moto kite....akak tercampak jauh n sye lak kene heret ngan kete tu...kaki sye tersngkut'....
Bile aku dgr..aku terkejut..n aku bersyukur sgt sbb aku slamat n nyawa masih ade....

Abg2 yg main bole kat situ..sume p tahan kete tu...n ade gak yg bgtau kat ktorg..yg kete tu sbnrnye bawak laju n tayar kete tu pancit...tu yg die x dpt lari lpas lnggar ktorg...da lme cikit...abg2 kat situ bawak ktorg p klinik mediveron kat area situ...tp sblm tu ade sorg abg uh suh aku amik no plat kete yg lnggar ktorg tu...so aku pon amik la...

Mase kat dlm klinik...mmbr aku ngadu yg kaki die blah kanan x boleh nk gerak n sakit sgt..smntre doktor ngah check mmbr akunye kaki..nurse kat situ lak cuci darah kat tangan aku...perghhh!!..pedih kot...aku trpakse tahan...tp yg aku geram tu...ganas kot cara die cuci...nk je aku menjerit time tu...tapi aku wat slumber je...konon2 x sakit...padahal pedih gile...

Lpas selesai sume...aku ngan mmbr aku dok kat luar...time tu nurse ade bgtau kat aku...org yg langgar ktorg tu ade bg no tel..die suh kol lepas da kua dri klinik tu..aku pon amik la no fon org tu....smbil ngah dok tgu giliran nk bayar...aku pon kol la org tu...suh die dtg....org tu pon kte jap agi die dtg kat klinik tu.....

Tut tap..tut tap....dok nunggu..nurse pon panggil nme aku...aku tye nurse tu..kene bape...pas tu die kate aku punye kene RM44 dan kawan aku kene RM55....perggghhhhhh!!!!!!....mahalnye.... doktor bukan wat pape pon kat aku ngan mmbr aku....just cuci darah je...balut pon idak...awat la mahal sgt.....adoyaiii...klau tau..bek aku cuci drh kat umh je...umah aku pon ade gak ubat kuning ngan kapas.....mmmmmm...cekik darah tol la klinik tu.....kompom pas ni aku xnk dtg da klinik tu..mahal bebenor.....

Hermmm...lepas bape minit aku bayar wet klinik tu...org yg langgar ktorg tu pon dtg kat klinik...die tye aku...sume skali kene bape puluh.....so aku ckp je la kene RM99....dah tu die kuakan dompet die n bg ktorg RM100.....seb bek die bayar balik kat ktorg.....Alhamdulillah la die ok....da malas aku nk dok kat klinik tu lame2..aku pon kua n dok kat kusi depan klinik tu...time tu aku kesian kat mmbr aku cz die nak jalan pon payah....nsb bek la aku just luke tangan n kaki ckit je...lau x....hermmmm....seksa hidup aku....

Time ngah dok kat depan klinik tu..ade lak gf org tu ngan kakak ipar die....diorg elek je tgk ktorg..macam x bersalah langsung....mnyampah tgk....huh!!
Org yg lnggar ktorg tu name die ahmad (bukan nama sebenar)...die ajak p buat report polis...sebab die nak claim insurans kete die.....aku pon ikot je la......

Mase tu aku naik kete mmbr die...kat dlm kete tu...die leh tye aku ngan mmbr aku....."sebelum sya langgar korg berdue...korang lompat dulu ke dari moto tu??.."....dlm hati aku...."pergghhh!!!...ape ke bangang sgt org ni....klau aku tau ko nk langgar ktorg...da lme ktorg belok ke kiri x pon benti tepi jalan....bg ko langgar org lain.....adoyaiiii....soklan bodoh ape ko tye nie...mcm org x skolah je...aishhh...geram lak aku....mm".....dalam geram2 tu...ahmad ni leh cerita kenape die langgar ktorg....die kate " kete saya sebenarnya pancit...mase tu sye tengah laju n sye break emergency...sye nak elak kete sye dri kene penghadang jalan...tu yg sye lnggar korang.."......adoiii......lagi bertambah geram aku dibuatnye....alasan die x munasabah betul la....die pk ktorg suke la ngan jawapan die tu...badigol bontot lembu btul la....aishhhhh!!!...ermm...

Da sampai kat balai polis trafik bandaraya...aku, mmbr aku n ahmad pon buat report.....lepas da siap tu...ktorg kene jumpa nga sarjan guna kat tingkat 1....tapi si ahmad ni naik dulu...aku naik kemudian cz mmbr aku x leh nk jalan....so aku wat keputusan..aku p naik ngan mmbr aku yg sorg lagi....mase aku jumpe sarjan guna...aku pon cite la cmne leh excident....aleh2 aku kene balik ngan sarjan tu...die kate..si ahmad ckp yg ktorg kua simpang tibe2 n die terpakse break emergency.....pergghhh!!!....kuang ajar tol si ahmad ni.....pandai tol die belitkan cite.....bile aku nk perbetulkan kes sebenar...ade lak sarjan sorg lagi menyampuk....die leh kate..yg die da masak sgt ngan jalan kat setiawangse tu....n die kate kat sne mmg slalu sgt excident sbb org suke buat 'U' turn kat jalan situ....bebal btol la pakcik tu...masalah skng punce excident tu bukan pasal aku 'U' turn....tapi si ahmad tu yg bwak laju n tayar die pncit.....suke2 hati die je cerite macam die tau sbb aku excidnt....bebal!!!!....yg aku x puas hati tu...sarjan tu leh saman aku...die kate sume yg berlaku disbbkan aku....bangang btul la!!!..x pasal2 aku yg kene saman....

Bile aku nk bukak mulut cikit..sarjan tu asyik ckp aku yg salah....aisshhh!!!...klau aku melawan kang...die kate aku melawan ckp polis....kang x pasal2 aku kene saman lagi...hermmm...redha je la...mmg nak kene si ahmad tu....sengal!!!!!....

Ermm..lepas je kua dri balai polis tu...aku trus balik umah....smpai je kat umh.....aku nk tukar baju...perghhh!! sakitnye siku aku....time nak tido lgi la seksa....da la mlm tu malam tahun baru.....x sangke lak pembukaan tahun baru...aku ditimpa kemalangan mcm ni...hermm..dugaan!!...

Masuk 3 / 1 / 2011 bersamaan hari isnin...aku p keje dengan tangan aku yg pedih ngan luka n badan aku sakit gile sbb mse excident tu..aku kan tercampak..mule2 x trase...da bape ari baru trase..mmm..aku terpakse kuatkan semangat aku walaupon nak buat keje pon terseksa....xpe..bak kate mak aku...sabar tu separuh dripda iman...so aku bersabar je la.....

Tup tap tup tap....dlm kul 11 lebih...time tu pagi erk..bukan malam....si ahmad tu kol aku...die tye keadaan aku ngan mmbr aku...aku ckp la yg aku ok tapi badan sakit sgt....mmbr aku lak kaki die kene simen sbb kaki die retak...si ahmad tu terkejut....n die tye perubatan mmbr aku tu siape yg bayar....aku pon ckp la...die bayar sndri..tp kene RM1 je cz die p kat HKL....dah lepas tu aku tye lak die...cmne ngan claim insurans kete tu...da dpt ke?...die lak kate...nak claim insurans tu payah cikit cz kete die ade masalah.....dlm hati aku..ni  msti ko bayak saman 'speed trap'...bab tu ko x lepas nk claim.....ni la die balasan dari ALLAH tok ko....baru adil...aku kene saman...mmbr aku kaki retak...n ko lak x dpt claim insurans kete.....tu la..lain kali ckp tu bia jujur...jgn suke belit cerite...kan da dapat balasan......padan muke ko!!
4 Responses
  1. ida_89 Says:

    ermm.... jgn luper sambung cite balik yer....


  2. M.E.Y Says:

    da abes cite da...hihii


  3. ida_89 Says:

    teruk gile..ahmad tu ...nak je aku ketuk kepala dia...


  4. M.E.Y Says:

    ketuk je....suke ati je die belit cerite...hermm...menyusahkan org tol die tu kan...


Post a Comment